"Powraca" dworzec Warszawa Główna

05.05.2017

PKP Polskie Linie Kolejowe SA poinformowały, że ogłoszony został przetarg na projekt i przebudowę dworca Warszawa Główna oraz szlaków kolejowych prowadzących do stacji. Od 1997 roku ta część Warszawy jest wyłączona z ruchu kolejowego, znajduje się tam muzeum kolejnictwa.

Na lata 2020-2024 PLK zaplanowały remont linii średnicowej, więc pomysł przywrócenia Dworca Głównego ma być na ten czas rozwiązaniem zastępczym. Ale nie tylko PKP PLK chca, by powstał ważny węzeł łączący linie z Warszawy na zachód i południowy zachód z liniami miejskimi i podmiejskimi. Muzeum kolejnictwa Stacja Muzeum ma zostać przeniesione na Odolany.

Szacowana wartość inwestycji to ok. 60 mln zł. netto.

Oprac. Mad, rynek-kolejowy.pl

Przeczytaj także
Są pieniądze na budowę tunelu pod łączącego wyspy Wolin i Uznam

Prezydent Śwonoujścia Janusz Żmurkiewicz i p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych Mieczysła Gorgol podpisali umowę na dofinansowanie ze środków UE tunelu pod Świną, łaczącego obie części Świnoujścia.

Dymisja zarządu Grupy PKP. Prokuratura stawia zarzuty

Rada Nadzorcza PKP odwołała zarząd spółki. To pokłosie śledztwa CBA w sprawie domniemanej nieprawidłowości przy zawieraniu umowy na zabezpieczenie antyterrorystyczne kolei podczas zeszłorocznych Światowych Dni Młodzieży.

[Sport] [Piłka nożna] Legia Warszawa odpada z Ligi Europejskiej

Po porażce na wyjdździe z Ajaxem Amsterdam 0-1 (0-0) Legia na 1/16 finału LE kończy swoją "przygodę" w europejskich pucharach w tym sezonie.

Manifest Słoika

Jak zrozumieć rzeczywistość Słoika? Najłatwiej, oglądając bollywoodzkie filmy. Warszawa to superprodukcja hinduskiego przemysłu kinematograficznego.

Tymczasowo na czas wielkich remontów może być.

Ale przywracać Główną na stałe? Czas dworców czołowych minął...

Jakieś centrum handlowe by się tam przydało.

Jest to miś na miarę naszych możliwości. By the way a co z atomówką? W 2078?

Napisał/a: Tadeusz Zakrzewski

Jakieś centrum handlowe by się tam przydało.

- Najmocniej przepraszam, ale pańskie ziemniaki właśnie odjechały ze stoiska do Poznania. Dogoni je pan wsiadając w Intercity na nabiałach.

Napisał/a: Yaab

Napisał/a: Tadeusz Zakrzewski

Jakieś centrum handlowe by się tam przydało.

- Najmocniej przepraszam, ale pańskie ziemniaki właśnie odjechały ze stoiska do Poznania. Dogoni je pan wsiadając w Intercity na nabiałach.

:DD

Napisał/a: Tadeusz Zakrzewski

Jakieś centrum handlowe by się tam przydało.

A to jest całkiem dobry pomysł.
Przy okazji można by zburzyć - jako już niepotrzebne - te odrażające Złote Tarasy.

Napisał/a: Radarovsky

Napisał/a: Tadeusz Zakrzewski

Jakieś centrum handlowe by się tam przydało.

A to jest całkiem dobry pomysł.
Przy okazji można by zburzyć - jako już niepotrzebne - te odrażające Złote Tarasy.

I Dworzec Centralny :)

W sumie Złote Tarasy to trochę antyteza krakowskiego Akropolu Wyspiańskiego.

Napisał/a: Gaspares

Tymczasowo na czas wielkich remontów może być.

Ale przywracać Główną na stałe? Czas dworców czołowych minął...


To gdzie pociąg wahadłowy ma kończyć bieg? WKD Śródmieście czołowa działa na tej zasadzie. Dworzec ma obsługiwać ruch metropolitarny tam i z powrotem i być pkt przesiadkowym na kom miejską. A jeśli do tego zapewni inne usługi i odnowi uporządkuje to miejsce to ok.

Napisał/a: Radarovsky Przy okazji można by zburzyć - jako już niepotrzebne - te odrażające Złote Tarasy.

Wszystko w swoim czasie. Najpierw padł Smyk, teraz Rotunda, wszystko idzie w odpowiednim kierunku. Aha, po drodze jest jeszcze Pałac Makulatury ;-)

Nielenin napisał :To gdzie pociąg wahadłowy ma kończyć bieg?

Sęk w tym, że przelotowe sprawdzają się lepiej. Nic np. nie blokuje linii, łatwiej ułożyć gęsty rozkład itd.

Nielenin napisał :To gdzie pociąg wahadłowy ma kończyć bieg? WKD Śródmieście czołowa działa na tej zasadzie.

WKD to niefortunny przykład, ponieważ WuKaDka jest wolna od typowych bolączek dworców czołowych. Wystarczy przejść kilkaset metrów na Śródmieście lub Centralniak i można kontynuować podróż koleją.

Napisał/a: Gaspares

Czas dworców czołowych minął...

Gare du Nord i pozostałe dworce w Paryżu, Stazione Termini w Rzymie, Waterloo i Paddington w Londynie, wszystkie dworce w Budapeszcie, nie wspominając już o dworcach moskiewskich, bo to, wiadomo, dzicz - do likwidacji?

Przeżytek za 30 parę melonów. Ale kto bogatemu zabroni...

@(splonkowany)

Wygląda na to, że szczury są dyskryminowane w tej dyskusji;]

Copyright © 2011 Rebelya.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.